fredag 25 januari 2013

The Hobbit

När jag var på en loppis för nåt år sedan hittade jag längst bort i ett hörn under en massa skräp en fin, gammal utgåva av The Hobbit. Den var helt ny och alldeles oläst. Jag inte överförtjust i Tolkien, men jag köpte den till min man. Han gillar ju sånt. Nu när jag sett filmen så tänker jag att det kanske vore spännande att läsa boken också. Alla som jag frågar säger att jag borde läsa den, men problemet är att typ alla av dem är supernördar. De är ganska långt ifrån objektiva.


Den är ju inte så tjock och borde gå ganska fort att läsa, men jag är rädd att jag ska tröttna mitt i nånstans när jag inte kan skilja dvärgarna åt pga alla har typ exakt samma namn. 
Ett annat problem är ju att jag kanske kommer gilla filmen mindre om jag läser boken. Tänk om de inte stämmer överens? Det vill jag ju inte råka ut för.



1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du 'gillade' en av mina Instagram bilder, så jag hittade dig, och din fina blogg! Gillar att läsa dina funderingar, se bilder på dina fina nagellack, din gulliga hund, vad du läser etc. ~LittleMissPlump (Sara)