lördag 5 januari 2013

2012: Juli till September

Juli
Den sista helgen i juni/första i juli så var jag, Daniel och Blixten på minisemester i Malmö och på Öland. Det var alldeles underbart. Under juli gick jag på bakluckeloppis på Jogersö varje tisdag, mest tillsammans med min mamma. Det blev liksom vår lilla tisdagstradition. Lite loppis och lite öl efteråt medan vi tittade på folk som dansade. Jag köpte flera stickade tröjor, för det gör jag alltid på sommaren. Det är ju då stickade tröjor behövs. Under tunna jeansjackor. Jag hade shortspremiär och åt glass i solen och lunch vid havet. I juli fyllde Daniel år och vi kalasade för honom med två olika tårtor. Björn och Persson var med på kalaset och jag visade Björn Extreme Couponing. En lördag var jag, Daniel, Maja, Persson, Hallberg och Ida snåla och gick inte på visfestival, utan vi satt på andra sidan vattnet och tjuvlyssnade och åt picknick och tittade på när hundarna badade. I juli började jag ett alldeles nytt sommarjobb, inom vården. Jag pausade i mitt andra jobb för att arbeta med äldreomsorg. Det var något av det roligaste jag gjort, men herre min påve så trött jag var den första veckan. Allt var så himla nytt. Jag hade aldrig gjort nåt liknande tidigare. Jag arbetade delade turer och tyckte det var helknäppt. Jag köpte en ny mobil och älskade den.








Augusti
Den första augusti var det släktgrillning på gräsmattan hos min mormor och morfar tillsammans med min mammas familj, mina morbröder med familj och jag och Daniel och Blixten. Vi spelade kubb allihopa och hade det allmänt trevligt. I augusti var jag och Daniel och annat folk och fikade i Gamla Oxelösund. Jag badade i havet. Vi var på 36-årskalas och åt hamburgare och drack CTRL ALT DELETE-öl. Efter kalaset åkte vi hem till Björn och hängde med honom och Adam. Jag började titta på The Newsroom och fortsatte att gå på bakluckeloppis. Jag färgade mina toppar lavendellila och tyckte att det satt i alldeles för kort tid. Jag slutade på vårdvikariatet och gick på mitt andra vikariat igen, alltså det som jag haft sen i mars.Vi grillade hos våra föräldrar, på grund av att vi själva varken har grill eller tomt. Blixten tycker om att komma hem till folk som har gräsmatta, för då får han leka som han aldrig får hemma i lägenheten.Vissa dagar var riktigt härligt och jag och Daniel mötte en söndag upp Johan och Shara på Jogersö för att ta ett dopp i havet. Och en öl efteråt. Det var himla mysigt. I slutet av augusti var det kallt, en morgon när jag vaknade var det bara tio grader. Jag gillar visserligen höst och kyla, men jag vill gärna njuta av varm sommar först och kände mig lite lurad.








September
Joakim var och hälsade på och sov hos oss. För första gången när han har varit här var det faktiskt bra väder och vi tog med honom på utflykter här i staden, bland annat ut på Femöre. Jag provade att laga fisktaco för första gången och det var megagott. Badhusets renovering blev klar och jag började att simma. Jag bakade väldigt mycket. Vi firade Blixtens första födelsedag med storkalas och tårta. Blixten och Wille fick egna hundanpassade tårtor. Jag köpte nagellack i nude- och gråanyanser och träden ändrade färg.






1 kommentar:

IDA sa...

Så härliga och charmiga bilder!