måndag 14 januari 2013

Lyxen i att ha ett helt nytt skrivbord


Som sagt har mitt hem förnyats en hel del. Jag var på Ikea i veckan och fick inte bara med mig en nya matta och ett sofföverdrag, det egentligen skälet att jag for dit var att köpa ett skrivbord och en skrivbordsstol. Jag har länge saknat ett skrivbord och har verkligen tröttnat på att sitta med datorn och skolböcker vid köksbordet och hela tiden behöva plocka undan allt vid dagens slut alternativt att leva med konstant stök i köket. Jag gillade inget av de alternativen så nu njuter jag av att kunna sitta vid ett skrivbord i en skön stol.
Och, ja, givetvis är det en bröllopsbild som står lutad mot väggen, en sådan har väl alla viktiga personer på sitt skrivbord.


Skrivbordet står i vårt sovrum. Innan vi köpte det kände jag nästan att det knappt skulle få plats. Innan hade vi en byrå med spegel på den platsen. När jag flyttade ut byrån i hallen, för den passar bättre där, blev det himla tomt i sovrummet. Blixtens säng stod på den platsen, men det kändes ändå så tomt. Men samtidigt trångt. Inte stort nog åt ett skrivbord. Men det var det. Det finns gott om plats. Nu kan jag inte förstå att jag tvekade om utrymmet. Det finns ju hur mycket som helst.

Nu behövs det bara något på väggarna, för de är jäkligt tomma. Vi har pratat om någon form av stor karta och det tror jag skulle bli himla snyggt. Men än så länge är det tomt. Själva skrivbordet är också ganska tomt, men det kommer fyllas på. Med tiden. Det kan jag lova. Nu njuter jag bara av det faktum att min dator har en alldeles egen plats. Ja, tillsammans med Daniels såklart. Tur att bärbara datorer är just det, bärbara.

Inga kommentarer: