onsdag 23 januari 2013

Cafeteria tribes

Ni vet den här scenen i high school-filmer när någon pekar ut alla olika grupperna på skolan för en som är ny på skolan?
Alltså den här scenen:


Jag älskar den typen av scen. Den är, som synes, med i Mean Girls, men den finns med i massvis av high school-filmer. Jag önskar att någon hade berättat läget i min skola för mig när jag började högstadiet eller gymnasiet. Eller, om jag hade varit en av de som blev beskrivna, undrar vilket gäng jag hade varit med i? Fast det vet jag väl, i och för sig. 

I 10 Thing I Hate About You är en sådan scen också med, 3.28 in i det här klippet: 



Töntarna, nördarna och de snygga och populära finns väl på varje skola. Cowboysgänget fanns inte på min skola, kan jag säga, men det fanns många andra konstiga gäng. Kristna Gruppen, bland annat. 

Den kanske bästa "peka ut alla gängen"-scenen är den från Disturbing Behavior. Tyvärr kunde jag inte hitta den på video, så det blir i textform. Gavin och U.V berättar för nykomligen Steve om läget på Cradle Bay High: 

Gavin: It's a class system here at C.B High, Stevie Boy. Check it out. There you got your motorheads, car jocks. All the world's a gasket and a lube job and a pack of Luckys. Music of choice: Posi-traction overdrive, classic rock. Skynard, The Allmans, Bruce. Drug of choice: Beer, Miller Genuine Draft. Keggers can't be choosers. 
U.V: Freaks who fix leaks. 
Gavin: Over here you have your microgeeks. Nerds, whiz kids and various other bottom feeders. Music of choice: The sound of an Apple PC booting up. Drug of choice: Stephen Hawking's "A Brief History of Time" and a cup of jasmine tea on a Saturday night. 
U.V: Freaks that go squeak. 
Gavin: Over there you have your skaters. Riffin', ragin' kids and their ramp tramps. Baggy pants, Dickie wools, doing 50-50 grinds with a gnarly grab finish on a homemade halfpipe in the woods. Music of choice: The wack of a hacky sack. Drug of choice: Ecstasy, E-tab. Baby, longer lovin' through science. 
U.V: Freaks in sneaks.
Gavin: Here's where it gets really nasty. Lorna runs with that group there, the Blue Ribbons. 
Steve: What's that?
Gavin: It's a community group of good kids. Have bake sales, car washes. Kiss a lot of adult sphincter. 
U.V: Blue Robots. 
Gavin: Here, here. Those three guys: Cradle Bay's answer to Manson, McVeigh and O.J. Trent Whalen, Andy Effkin, Robby Stewart. 
U.V: I bet you didn't know that toast came in three flavors. 
Gavin: This groups music of choice: The hum of perfection, the buzz of ambition. Drug of choice: Life, the pursuit of clean living at the expence of all who sniffle at the hem of their gowns. 
U.V: Freaks, so chic. 
Gavin: Then you got kids like me and U.V here. Lames who like our metal heavy, our Marlboros light. Music of choice: Harvester of Sorrow, Language of the Mad. Drug of choice: What do you got? 
U.V: Freaks all week. 
Gavin: That's it. Lesson over. Class dismembered. Welcome to Cradle Bay High, Stevie Boy. Welcome to my nightmare.  

1 kommentar:

Rebecca sa...

haha jag älskar också de scenerna! Min favvo är den i 10 orsaker att hata dig!