måndag 28 januari 2013

Mother of Pearl + Wet Cement

Jaha, tänker ni, nu kommer ett till nagellacksinlägg. Ja, för jag var bara tvungen att visa denna underbara nagellackskombinationen. Glittrigt lila mot en taupebakgrund. Jag dör så fint det är. Min blick dras hela tiden till naglarna och jag vinklar dem alltid så att ljuset fångar allt skimmer.


Det är alltså ljust lilaglittriga Mother of Pearl från Isadora över taupefärgade Wet Cement från Wet n' Wild. 
Mother of Pearl kommer från Opalescent Nails-serien, där de släppte fem iriserande färger (jag var tvungen att googla "iriserande"). Wet Cement är ett av mina favoritlack genom tiderna och jag tycker att Mother of Pearl är ett megatjusigt lack, så jag älskar givetvis den här kombinationen.


Härnäst vill jag prova Mother of Pearl över ett svart lack, eller över ett tuggummirosa. Det kommer nog bli urfint.


1 kommentar:

jennifer sa...

Åh, vad fint!! Tror det kommer bli toppen över ett svart!