torsdag 10 januari 2013

Återkommande dagdrömmar

Jag har ingen diskmaskin. Det betyder att jag måste diska all min disk för hand. Varje dag. Efter varje måltid. Eller så sparas det och blir jättemycket. Och då får jag slita. Varje gång jag står och diskar återkommer samma dagdröm. Samma tankar. Jag fantiserar att jag inte alls står i en trång tvårumslägenhet med ingen utsikt att tala om, utan jag står i ett litet, mysigt hus på engelska landsbygden. Ett hus med ett fönster precis vid den stora diskhon så att jag kan se ut över landskapet när jag står och rengör mitt vackra porslin.
Jag vet precis varför jag har den här dagdrömmen varje dag. Den beror på alldeles för mycket tittande på Escape to the Country. Detta underbara program. Jag vill också bo i ett sådant fint engelskt hus med konstig planlösning och udda detaljer. Ett stort country kitchen. Flera små reception rooms. Det hade varit fint det. Där skulle jag trivas att stå och diska. Det känns som att allt är mysigt i sådana små hus.

Jag känner att jag får en lite störd bild av livet på landet genom den typen av tv-program.

Inga kommentarer: