onsdag 2 januari 2013

2012: April till Juni

April
När är april kom kändes livet riktigt vårigt. Dock kom ett snabbt bakslag med snö, men den försvann lika fort som den kom. Jag gick mest långa promenader i mina nya Reebok-skor. Jag är ingen sneakersmänniska, men gud så skönt det var att kunna gå till jobbet i sköna skor. Jag ville bara klä mig i ljusa pasteller och korta kjolar. Jag skaffade Instagram och spådde att jag skulle bli mer beroende av det än Wordfeud, vilket jag ju fick ganska så himla rätt i. Sedan kom påsken med påskmiddagar och fester med vänner som var här över påskledigheten och jag firade in våren med min bästa leopardkappa. Jag skrev på min C-uppsats och var ganska så fast i uppsatsbubblan. Jag shoppade ett stort halsband som blivit en favorit och ett par batikbyxor som blivit lite bortglömda. Det här var månaden som jag upptäckte Girls och Lena Dunham. I slutet på april kom våra förlovningsringar på posten och jag var väldigt lycklig.







Maj
Maj började som alla år med att gå i första maj-tåg. Det fint väder och jag bar prickig kjol och åt glass efter att vi lyssnat på tal och sånger. I början av maj var det så trevligt väder ute att jag nästan glömde bort uppsatsen, som nu var i slutfasen. Vem har tid med uppsatsskrivande när en kan vårnjuta? Jag kunde ha på mig träskor och dagarna kändes så himla ljusa. I maj var det slutprov i valpkursen som jag och Blixten gick och vi fick diplom och jag kände mig faktiskt himla stolt och duktig. Blixten och jag fick högsta betyg i alla moment. Det var marknad i stan och jag köpte en fin, lila sjal. Kvinnan som sålde den tyckte att den passade "young people" och det är ju jag, så jag slog till. Jag läste John Irvings nya bok In One Person. Gud, som jag älskar den mannens böcker. Ett jäkla geni är vad han är. Jag var även på vinprovarkväll med (nästan) alla kvinnorna från mitt jobb. Det var himla mysigt. Det enda dåliga var att jag var tvungen att gå tidigt för jag skulle börja jobba 06.00 nästa morgon. Jag gick barbent för första gången på året under en promenad hem till min mamma. Det var så varmt och härligt att det knappt var sant. Jag köpte en grön baddräkt och flera sommarklänningar. Jag gjorde balkongen sommarfin och vi lagade en massa mat för vi provade på Linas Matkasse. Jag köpte ett dösnyggt oranget läppstift. Maj var helt klart en himla bra månad.










Juni
Juni började med Kulturcafé och C-uppsatsinlämning. Gud, så skönt det var att bli klart med uppsatsen och inte behöva både jobba heltid och skriva på den. Det var kallt och regnigt mest hela tiden, inte alls så som jag vill att juni ska vara. Jag och Daniel umgicks mycket med Björn och Maja. De sommarjobbade på samma företag som vi, så de hängde i Oxelösund typ hela sommaren, vilket såklart var bäst. Det gjorde Johan med, så det var inte ovanligt med lite spontanhäng efter jobbet. Blixten fick umgås mycket med Juno, vilket han tycker är himla härligt. Jag var väldigt trött och kände mig lite sönderstressad. Jag försökte bota det med shopping och köpte batiktajts, en grå byxdress och en massa smink från Elf. Vi försökte lära Blixten att bada i havet, men det gick sådär första gången. Han var inte helt förtjust. Jag gick långa kvällspromenader med Blixten och det var så ljust, så ljust ute även fast det var sent på kvällen. Sedan blev det midsommar och jag klädde mig i tjusig klänning och blommor i håret, åt sillunch i på balkongen med Daniel, Björn, Maja och David. Det var trångt men mysigt. Sedan åkte jag och jobbade till klockan 22 och efter jobbet cyklade jag hem till Björn och drack en öl. Eller två. Och åt en massa jordgubbar. Och det var juni.










Inga kommentarer: