lördag 12 januari 2013

Nytt vardagsrum. Eller ja, nästan i alla fall.

Efter att ha pratat om det i flera år men aldrig hittat vad vi velat ha, köpte jag och Daniel nu i veckan en ny matta och en bokhylla. Vi har sagt så länge att vi behöver en till bokhylla. Böcker och annat har stått travat på varandra i de bokhyllor vi har. Böcker och DVD-boxar har stått på golvet och legat på stolar. Inte okej. Så nu har vi en sprillans ny svart hylla, som står lutad mot väggen.


En bokhylla känns som ett himla praktiskt köp. Nåt vi verkligen behövde. Nåt annat vi behövde var en ny klädsel till soffan. Vi hade en röd manchesterklädsel innan och jag älskade verkligen den. Men den var himla sliten. Den har blivit sutten på och soven på i flera år och efter att vi haft en liten valp i huset så var den verkligen alldeles för sliten för att bli fin igen. Den var matt i färgen efter slitage och tvättar. Inte nåt kul. Så nu har vi en fin grå soffa istället. Den känns som en helt ny soffa!


Men mest glad är jag över mattan. Jag har varit på jakt efter en snygg och ganska stor matta i flera år, men aldrig hittat nån jag gillar (som jag också haft råd med). Men nu ligger den alltså här på golvet. Fin och svartvit. Blixten älskar den redan, den är hans nya, bästa liggplats.




3 kommentarer:

Karoline sa...

Jaaa, den mattan är så himla fin!
min svärmor har också den i sitt vardagsrum!

Christin sa...

FIN matta!!!

Anonym sa...

Var kommer bokhyllan från? :)