tisdag 27 mars 2012

You can't play a player


Som nämnt har jag alltså börjat kolla på Firefly (ja, jag kollar på många serier). Finns det något bättre än att börja kolla och gilla en ny serie? Plus att den här serien är ganska gammal och helt avslutad så jag kommer få se hela. Det är ganska skönt på nåt sätt. Att få se klart och inte behöva vänta. På mer. Dock finns det bara en säsong, med fjorton avsnitt. Så det känns som en kort, brittisk serie. Men det är det alltså inte, den är amerikansk.
Serien utspelar sig i framtiden och i rymden. Mestadels på rymdskeppet Serenity. Dock är kläderna och stilen som tagen från vilda västern. Med starka kinesiska influenser. Det talas även kinesiska ibland.Sjukt snyggt.


1 kommentar:

Johan Persson sa...

Jaaa! Min bästa! Jag har kollat om på den nu i vår.