lördag 3 mars 2012

Armadillo + triceratops = sant


Jag drömmer alltid de konstigaste och obehagligaste och knäppaste drömmarna. Jag vet vad som pågår i mitt huvud på natten. Nåt sjukt måste det vara. Inatt drömde jag att jag blev jagad av en galen armadillo (bältdjur på svenska?!). Men den var stor som en dinosaurie. Typ en blandning av en armadillo och en triceratops. Skitläskig. Och skitarg. Den sprang bisarrt fort och så kunde jag inte skada den, för den hade ju värsta pansarryggen. Hur kom mitt huvud på detta?!
Det är ju inte så att jag umgicks med ett bältdjur igår och sedan vill min hjärna processa det genom att drömma om det. Jag har nog aldrig i hela mitt liv sett en bälta. Men jag kan verkligen tänka mig att de har en ond sida. Jag menar, kolla bilden. Den ser ju lömsk ut. Plus att den har små T-Rex-armar. Det är ett mycket mysko djur.

Inga kommentarer: