måndag 5 mars 2012

Idag för ett år sedan

Den femte mars förra året hade jag knallrött hår. Alldeles lysande rött var det och jag tyckte jag var supersnygg och kände mig som Ariel. Men jag trivs ändå bäst som jag är nu, blond. När jag var rödhårig var jag tvungen att färga hela, hela tiden. Det var urjobbigt. Och utväxten blev döful. Det är som blondin jag trivs allra, allra bäst.



Den femte mars 2011 så bakade jag också. Kokoskakor. Så himla urgott. Jag minns dem fortfarande. Det är den enda gången jag gjort den typ av kakor. De var alldeles saftiga och hade precis lagom mycket kokossmak (det vill säga jättemycket!).


Femte mars förra året bodde jag i Malmö såklart och det var en lördag och jag var på H&M med två grabbar och provade glasögon. Nu bor ingen av oss kvar i Skåne. Men vad snygga vi skulle vara om vi alla hade samma glajjor.
Jag önskar att man kunde byta hårfärg bara sådär, utan att krångla med färg och utväxt och sånt. Då skulle jag vara rödhårig och blond varannan dag. Det skulle vara helt perfekt.


Ett år sedan alltså. Tiden går så fort och så långsamt samtidigt.

1 kommentar:

Karoline sa...

nämmen vad fint! :)
vi har bytts av i hårfärger du och jag!