lördag 31 mars 2012

Den allra sista mars (för i år)

Den här trötta tjejen gick upp halv fem i morse. Det borde inte vara lagligt att behöva gå upp så tidigt. Det värsta är att jag måste göra det imorgon igen. En bra grej med att gå upp så tidigt är att jag får ut mer av dagen. En dålig grej är att jag inte alls får ut mer, för jag är så himla trött. Ifall någon undrar varför min lugg och mitt hår är så fluffigt (jag, det där är fluffigt för mig) och vildvuxet är det för att jag precis vaknade från en powernap. När jag somnade hade jag blött hår. Det leder till sned och knäpp lugg. Men vad gör det om hundra år? Inget hoppas jag.




Idag är det som bekant lördag och jag har redan tagit fram godispåsen. Smågodis är min svaghet i livet. Det hjälper alltid till när jag behöver extra stöd och energi. Det behövde jag nyss när jag skulle arbeta lite på min C-uppsats mitt i all trötthet. Då kommer godis väl till pass. Jag blev extra glad när jag kom ihåg att jag faktiskt stoppade ned lysmelk i påsen igår när jag var och handlade. Älskar lysmelk, men brukar ofta glömma då de är små och oansenliga.

Inga kommentarer: