onsdag 28 mars 2012

Garderobsbekymmer


Jag tänker ofta att jag borde styra upp min garderob. Organisera och rensa ut. Jag tänker att jag borde bara ha plagg som jag verkligen älskar i garderoben. Sådana plagg som jag känner mig snygg och glad i. Inte en massa gamla, utslitna plagg i konstiga storlekar, färger och skärningar som jag aldrig bär. Jag borde ha en perfekt garderob, där alla plagg matchar med varandra och jag bara kan dra ut två plagg på morgonen och dra på mig och det passar superbra och jag känner mig fin. En sådan garderob borde jag ha.
Men jag borde bara erkänna för mig själv att det aldrig kommer att hända. Så många gånger som jag tänkt att jag borde organisera garderoben. Så många gånger som jag faktiskt tagit tag i det. Men det funkar inte för mig. Jag är för blandad. För förvirrad i min stil. Jag gillar ju hur många olika stilar och plagg som helst. Jag kommer aldrig ha en garderob där "allt matchar". Jag kommer alltid ha en ytterst blandad och konstig garderob. Den kommer alltid vara en salig blandning av en massa, massa olika typer av plagg och färger och mönster och stilar och material. För även om jag vet att vissa grejer inte passar mig, så kommer jag nog alltid köpa dem ändå, för de är ju så fina. Någon gång kommer jag förhoppningsvis lära mig.
Men den dagen är det långt till.

1 kommentar:

veronica sa...

ojojoj vad jag känner igen det där. jag har också en väääldigt blandad smak, älskar färger och mönster och olika sorters kläder. min garderob kommer aldrig kännas enkel. jag tycker enkelt är tråkigt. så strunta i din tanke och låt din garderob vara sådär underbart blandad som en godispåse. kram