måndag 19 mars 2012

Den senaste tiden (ur min mobilkamera)

Idag tog jag och Daniel med oss Blixten ut till Våtmarken. Vi gick en riktig långpromenad på förmiddagen. Det blåste alldeles iskallt, men det var soligt, så jag var nöjd. Blixten var också nöjd. Han fick springa som han ville och var helt lerig när vi kom in igen.


Vi gick förbi vatten och vi gick på långa skogsvägar.

Havet! Nej, inte havet, men vatten är det i alla fall. 

En annan dag hade jag lång lugg och Blixten låg och sov i soffan. Han kan somna ungefär var som helst. 

Häromdagen fick Blixten smaka på en korv. Han tyckte det var fantastiskt gott. Vilket inte var särskilt förvånande. Själv hade jag lila vårnaglar.

En morgon var vi pigga och gick till affären för att handla under morgonpromenaden. Det är inte så mycket folk på stan innan nio. Lärde vi oss. På förmiddagen blev det fika. Jag åt en citronmunk. Jag har fått dille på citron på den senaste tiden. Allt med citron är ju så himla gott!

Vi har en ny tv! Mycket snyggare och större än den gamla. Det blev helt plötsligt kul att titta på tv igen.
Jag har börjat använda klocka på den senaste tiden. Det är ju faktiskt ganska bra att ha med sig tiden hela tiden.

Jag kan nästan sätta upp håret i hästsvans.Så härligt. Det behövs ganska mycket hårsprej och många spännen, men ändå. När jag sitter i soffan och tittar åt vänster ser jag en balkongdörr. Jag längtar tills det blir lite varmare, så att jag kan sitta på balkongen och bli solfärgad i ansiktet.

Valp och trollslända. Den senaste i form av ett örhänge. 

Ibland blir Blixten trött och tycker det är lite tråkigt när jag pluggar. Då lägger han helt sonika huvudet på tangentbordet. Det funkar bra om jag tittar på en föreläsning, men blir svårare att hantera ifall jag håller på att skriva. Ibland blir jag själv trött och då passar en fruktig smoothie helt perfekt. Denna är gjord på frusen mango och frusna blåbär, med citronjuice i. Supergott!