fredag 16 mars 2012

Ibland går jag ut...

Och då kan det se ut lite grann så här. Det är vårigt fast molnigt och jag går förbi buskar med mjuka knoppar. Sen är det inte så molnigt längre och jag har varit och handlat och proppat ner allt jag köpt i väskan, för jag inte ville ta en kasse. Man är ju miljövänlig, och så. Men det är tungt att bära runt på yoghurt och sånt.



Jag har en sjal virad om halsen, för än är det inte varmt nog att ha bar hals. Jag går förbi en fin port med en trevlig lampa över. Jag skulle gärna bo där det finns en sån fin portdörr i trä.


Jag går förbi Birgers Konditori där det finns supersöta små, virkade  bakverk i fönstret. Jag blir alltid sugen på en bakelse eller nåt när jag går förbi där. Sist, men inte minst går jag förbi esplanaden på Esplanaden. Sedan är jag nästan hemma.


2 kommentarer:

Linnéa sa...

Åh, sånna där virkade små bakelser är så fina!

E L I N F E L I C I A S sa...

ser mysigt ut :)