onsdag 14 december 2011

WORSE? How could things get any worse? Take a look around here, Ellen. We're at the threshold of hell.

Här kommer ett till julfilmstips av mig (här är det förra).
Jag är ju nämligen barnsligt förtjust i julfilmer och tittar på ungefär samma varje år. Det är en viktigt tradition för mig. Helst vill jag ju se de flesta på självaste julafton eller dagarna innan, men då det ofta är svårt att få till, brukar jag börja tidigare i december så att jag kan vara säker på att jag hinner se alla.
Ett päron till farsa firar jul är en riktig julfilmsklassiker. Den kom 1989 och jag tycker den är hur bra som helst. Kanske för att jag så starkt kopplar ihop den med julen efter att ha sett den år efter år. Chevy Chase spelar i alla fall huvudrollen och filmen går i princip ut på att det går uselt för honom hela tiden. Och att släkten är döjobbig. Men i slutändan blir man ändå glad och lycklig för det är ju ändå jul. Filmen är också mycket sevärd på grund av alla snygga 80-talskläder- och frisyrer.




1 kommentar:

Nina sa...

Jag älskar också julfilmer med en intensitet som nästan blir lite pinsam, haha. Vi kollar också på samma men försöker köpa några nya varje år för att förhoppningsvis slutligen ha 24 st så att vi kan se en varje dag som adventskalender. Oj, nu när jag skriver det inser jag hur nördigt det låter. Oh, well, jag är en riktig julnörd=)