onsdag 28 december 2011

Godisgömma

Julen är visserligen slut för den här gången, men julgodiset har jag kvar. Dock vet jag inte om det är bra eller dåligt. För en sockerråtta som mig är det inte bra att ha godis hemma hela tiden. Men det känns så slösigt att bara slänga det. Så jag äter på. Och försöker bjuda bort det mesta. De vita kulorna av choklad är de jag gillar bäst. Och juleskum, såklart. Men de är redan slut. After Eight är himla gott det med, nu när jag tänker på det.
Godiset ligger i en snögubbe som jag fick av min kära moder. Om man lyfter på luvan hans, så hittar man godisgömman.



3 kommentarer:

Ponyo sa...

Vilken söt godisskål! :) Och det är klart att man måste äta upp godiset som är kvar efter jul, slänga går ju inte! ;)

Helly sa...

Ja men precis, man kan ju inte slänga allt julgodis, alla pepparkakor eller lussekatter. Så det är väl lika bra att äta upp allt nu och sen ta tag i den där ev "julslöheten" ;)

jennifer sa...

Åh, men det är ju nästan det bästa med julen! Allt eftermys som man kan göra med allt julgodis och fina vänner.