onsdag 7 december 2011

Lucka 7 - Berätta om ett av dina favoritfotografier

Jag har otroligt många fotografier som jag gillar. Älskar till och med. Alla är speciella och olika. Från olika tillfällen i mitt liv. Det fotografiet som jag valt är ifrån 2006. Sommaren 2006. Augusti tror jag till och med. Rickard hade arrangerat en stor fest vid Kanotklubben. "Alla" skulle dit. Jag gick dit med Daniel. Vi var inte ihop då. Vi kanske dejtade. Jag vet inte riktigt vad det är. Men det var nog det vi gjorde. Vi bestämde i alla fall att Daniel skulle komma hem till mig (det vill säga till mitt föräldrahem) och dricka ett glas vin innan. Sedan promenerade vi ut till Kanotklubben. Det tog säkert en timme, men kändes som ingen tid alls. För jag gick ju med killen jag gillade. Fotot tog jag när vi var vid Ramdalshamnen, när vi kommit ungefär två tredjedelar av vägen. Det var sommar och varmt och soligt och vi var fulla och skulle till en fest där alla våra kompisar var. Vi "kom ut" som par den kvällen. Efter festen sov jag hemma hos Daniel. Nu har vi varit ett par i mer än fem år.