onsdag 14 december 2011

Lucka 14 - Berätta om ett fotografi som någon annan tagit på dig


Det här fotografiet är ju egentligen inte mycket att hänga i julgranen. Det är en ganska suddig bild, tagen på kvällen med dåligt ljus. Men jag gillar den så himla mycket.
Det är min pappa som tagit det. När vi två var i Venedig förra året, över min födelsedag. Fotot är tagen den sista kvällen vi var där. Sent på kvällen när vi var på väg tillbaka till hotellrummet. Det var den första gången jag var i Italien. Innan vi åkte iväg sade min lillebror att det vore så typiskt mig att åka till Italien och inte äta italiensk pizza. Och den där sista kvällen kom jag på att jag inte hade ätit nån pizza än. Och jag kan ju inte låta lillebror ha rätt. Så även fast vi ätit middag och jag var så mätt på pasta och rödvin att jag kunde spricka, skulle jag ha den där pizzan. När vi gick förbi ett café som var öppet och sålde pizzabitar slog jag till. Tomat och mozzarella är den på den och den var fantastiskt god.
Pappa ville ju självklart föreviga ögonblicket. Och jag älskar bilden för den är så himla många minnen i den.

1 kommentar:

Viktoria sa...

sv. eller hur, så himla fint skrivet av honom!
Härlig bild btw! ;)