torsdag 1 december 2011

Lucka 1 - Berätta om dig själv


Jag heter Kajsa och kallas ibland för Kobran. Jag är 25 år gammal. Fast ibland känner jag mig som 18 fortfarande. De dagarna som jag tycker det är urjobbigt att diska och ta ansvar och sådant. Och ibland känner jag mig som som 50. De gångerna jag hellre vill stanna hemma och kolla på en film än att gå ut. Eller då jag dricker kaffe med mormor och tänker att så himla härligt det är att bara sitta och prata strunt ibland.
Jag bor i Oxelösund. En klassisk småstad på lite mer än 10 000 invånare. Jag flyttade tillbaka hit i höstas, efter att ha bott och pluggat i Malmö i fyra år. Malmö är en alldeles underbar stad och jag trives utmärkt där och jag saknar den ofta. Både själv staden och alla fina männsikor som bor där. Men det är svårt att ta småstaden ur småstadstjejen. Jag saknade
Oxelösund (och allt och alla som finns här) alldeles för mycket, så i slutet av augusti gick flyttlassen permanent tillbaka hit. Då kändes det bra på alla sätt och det gör det nu med. Jag och min sambo hittade en fin lägenhet (som vi köpte!) och nu bor vi här och det känns bättre än vad det nånsin gjorde i den där trista hyreslägenheten i Malmö (fast den var ju såklart fin med på alla sätt och vis).
Jag älskar att läsa och titta på serier (Glee är en ny favorit) och gå promenader och laga god mat och dricka bubbelvin och helst gör jag allt det där tillsammans med min pojkvän. Vi firade 5 år i somras. Herre min påve, tänk att fem år kan gå så fort.
Dagarna tillbringar jag tillsammans med vår lilla Dansk/svensk Gårdshundsvalp. Han blir 11 veckor i morgon och är ungefär exakt så ljuvlig som man kan tänka sig. Vi busar och vilar och går många promenader. Jag är så glad att jag och Daniel äntligen tog steget och skaffade en valp, något som vi pratat om i flera år. Det känns så himla rätt bara.
Annars söker jag jobb hejvilt. Jag har nämligen varit arbetslös sedan augusti och det är ganska så värdelöst. Men jag försöker vara postiv och tänka att det kommer lösa sig. Någon gång.
Jag älskar smågodis och fina kläder och mitt hår har varit färgat i ungefär alla färger som finns. Hösten och vintern är mina favoritårstider och jag längtar tills snön kommer.

Inga kommentarer: