torsdag 29 december 2011

Reashopping och julgransutkastning


Såhär såg jag ut i en spegel inne på Kullbergs bokhandel igår när jag var i stan och mellandagsreashoppade tillsammans med Johan och Johan. Jag var ute efter en svart, plisserad kjol och en sådan hittade jag i sista butiken jag var inne i. Till halva priset. Shoppinglyckan då!
Jag var även ute efter glittriga nagellack från Make Up Store (jag fick nämligen presentkort, i julklapp), men de kunde inte lösa in mitt presentkort. Deras datasystem var kraschat. Sån himla otur. Så jag fick gå därifrån utan superglittriga nagellack som skulle passat perfekt till nyår. Men jag får väl helt enkelt prova en annan gång.

Nu, idag, har jag precis klätt av, och förhoppningsvis snart kastat ut, granen. Både för att jag är trött på den och dess barr, men även för att göra plats inför nyår. Vi ska nämligen ha fest här hemma och granen i all sin prakt tar helt enkelt upp alltför mycket plats. Ett helt hörn i vardagsrummet. Och den platsen behöver vi på lördag när det kommer en massa folk hit för att kalasa in det nya året.

Inga kommentarer: