måndag 12 december 2011

Lucka 12 - Berätta om någon som du saknar

Jag saknar väldigt många människor. Jag saknar alla mina vänner som envisas med att bo på andra platser än mig (eller är det jag som envisas med att flytta?). Jag saknar de som bor i Norrköping och Linköping och Uppsala och Malmö och Stockholm och han som bor i Katrineholm. Vissa av dem är mina allra bästa vänner och andra är sådana kompisar som jag bara träffar ibland. Vissa har jag inte träffat på ungefär hur länge som helst. Men jag saknar alla. Och jag önskar att alla bodde i samma stad. Helst den som jag bor i, såklart. Så vi kunde träffas hela tiden och precis när vi ville. Så fantastiskt det skulle vara. Och vilken alldeles underbar stad den här staden skulle vara. Fylld till bredden med de smartaste, roligaste, mest kreativa och snyggaste människor som finns.

Som tur är så närmar sig jul och nyår med stormsteg och då kommer jag att få träffa flera stycken av dem!

Inga kommentarer: