onsdag 14 december 2011

Saker som är bra med att ha hund, del 2

Man går ned i vikt! Eller håller vikten om man så vill. På grund av alla promenaderna. Så himla bra!
Jag har redan blivit nån centimeter mindre i omkrets. Vilket verkligen behövdes efter i somras, då jag bodde hemma hos min pappa i fyra månader. Och åt hans gräddiga såser och ostiga gratänger. Plus att han är, om möjligt, en ännu större sockerråtta än vad jag är. Och när två sockerråttor bor ihop finns det ingen hejd på sockerkonsumtionen. Det finns ju liksom ingen som är där och stoppar och säger nej. Så när hösten kom kunde jag inte ha två av mina jeans längre. Och det är ju fruktansvärt tråkigt. Jag älskar ju mina jeans. Så all den här hundmotionen kommer väl till pass. Igår provade jag mina svarta jeans och de satt som en smäck! Tack för det, vardagsmotion!

Inga kommentarer: