måndag 23 december 2013

Typiskt bra tillfälle för nån ond att attackera

På tal om förra inlägget om ensamhet, fast kanske mer skojfriskt/skitläskigt: i natt ska jag sova ensam i nya huset! Det är dagen före julafton och Daniel jobbar natt, så jag måste sova helt själv. Jag gillade inte att sova ensam i lägenheten, och tanken på att göra det här är inte rolig. Vi har bara bott här i två nätter, i natt blir alltså den tredje, och nu ska jag sova helt själv!! Typiskt bra tillfälle för mördare/spöke/panter eller nåt att slå till och attackera. Tur att jag har Blixten, annars hade jag gått under. Han är kanske inte särskilt stor eller skräckinjagande om nu attacken skulle komma, men han är i alla fall mjuk och go och sällskaplig.

Alla ljud är nya i huset och allt mörker är nytt och annorlunda. Vi har inga persienner eller rullgardiner så valfritt spöke eller allmän odåga har fri sikt in. Usch, nu tänker jag att jag inte borde skrivit detta pga nu kommer jag jinxa hela situationen. Men, det får bära eller brista. Själv måste jag vara och sova måste jag göra.

Inga kommentarer: