söndag 22 december 2013

Lucka nr 21; berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.

På ett sätt är väl mode det som är modernt, det som är trendigt. Och på det sättet kan jag tycka att mode är ganska tråkigt och ointressant. Inget för mig och inget jag bryr mig om. Men om jag viddar begreppet till att betyda kläder och hur jag klär mig och ser ut, då blir mode väldigt viktigt och roligt. Kläder och smink är jätteviktigt för mig och jag känner mig bara rätt och som mig själv när jag har på mig kläder jag gillar, trivs i och känner mig snygg i. Jag tycker livet blir så himla mycket roligare och enklare om jag känner mig snygg och skulle aldrig nånsin gå runt i mjukisbyxor och foppatofflor. Det är så meningslöst att gå runt och känna sig ful, och jag tycker allt blir lite bättre, roligare, glittrigare om jag är snygg. Sen betyder "snygg" olika varje dag, men själva känslan måste vara där.

(Det här var lucka 21 i Emilys julkalender)

Inga kommentarer: