tisdag 24 december 2013

Lucka nr 24; berätta om en gång när du kände dig älskad.


Det är de små sakerna som gör att jag känner mig älskad. Varenda gång Daniel låter mig ta sista godisen eller låter mig välja tv-serie och vi tittar på Extreme Couponing eller Here Comes Honey Boo Boo även fast jag vet att han avskyr det. Men han tittar för min skull. Eller när jag håller en lång rant om My Big Fat American Gypsy Wedding så lyssnar han faktiskt och kommenterar. Eller när han har hämtat ut ett postpaket och låter mig öppna det eftersom han vet att jag älskar att öppna paket. När han struntar i ett dricka mjölk på kvällen även fast han var sugen, så att jag ska få en skvätt i mitt morgonkaffe. Det faktum att vi alltid skickar ett Godnatt-sms till varandra när vi sover ifrån varandra (vilket är ganska ofta när en jobbar skift och natt).


De stora gesterna är så klart fina de med, men det är de små som gör att jag känner mig älskad varenda dag. Det är de små sakerna som är så fantastiskt värdefulla.


(Det här var lucka 24 i Emilys julkalender och med det den allra sista lucka för i år)

Inga kommentarer: