onsdag 11 december 2013

Pro-choice, Pro-Clinton

Det är inte så ofta jag tittar på film nu för tiden, men häromkvällen såg jag The To Do List med Aubrey Plaza aka April Ludgate. Det var helt klart en Kajsa-film och jag var ganska övertygad om att jag skulle gilla den. Vilket jag gjorde, happy day!



Den handlar om Brandy som är lite sådär halvtöntig och heloskuld. Hon vill inte börja college som oskuld, så hon skriver en to do-lista över sexuella saker hon ska hinna med innan sommaren är slut. Allt från att bli fingerpullad och att runka av nån till oralsex och penis-i-vaginasamlag. Och allt däremellan. Det var en sjukt lång lista faktiskt, som bland annat även innehöll torrjucka och onanera (som hon aldrig gjort innan?!).

Brandy sommarjobbar som badvakt med en massa konstiga killar, bland annat hunken Rusty Waters som är drömkillen hon vill ha samlaget med. Men hon måste ju göra allt annat på listan också. En kan ju inte gå pang bom på rödbetan, hon prövar sig fram helt enkelt. Och givetvis blir det roligt och jag tycker fortfarande att det är ganska skönt att se tjejer göra såna här roller, även om det börjar bli ganska vanligt nu. Tjejer har också sex och pratar om sex och knullar och kukar och bröst.


Brandy har tjejkompisar hon kan fråga om råd, en grym storasyrra i form av Summer från The O.C, en pappa som är besatt av att hans flickor inte gör nåt i the backdoor och en mamma som hon kan berätta allt för och som ger döttrarna glidmedel inför första sexet. Snäll mamma.


Helt klart en lättsam, rolig film (med ganska många kändisar, om en gillar det). Brandy kommer fram till att sex både är en big deal och inte är det. På samma gång. Det tycker jag är ganska rätt och ganska sunt. Sex är ju ganska spännande och viktigt på sitt sätt, men det är ändå känslorna, the feelings and emotional crap, som är viktigast ändå.

1 kommentar:

Rebecca sa...

åh den här måste jag kolla in, älskar ju April Ludgate!