onsdag 4 december 2013

Då: snömagi. Nu: plusgrader och regn

Rebecca bloggade bilder från ett år sedan, hur snöigt det var i december förra året. Det var det här med. Det var sjukt snöigt förra året. Och i morse när jag vaknade var det 7 plusgrader och regn. Det är inte okej i december. Det ska ju vara en magisk månad och första snön är ju, som alla vet, alldeles magisk.

Så här såg det ut i början på december för ett år sedan när jag och mamma var på promenad med hundarna. 



Helt sjukt snöigt var det! I år har vi knappt haft några minusgrader alls, bara plusgrader och gråväder. Dock är ju en positiv grej med utebliven snö att det inte blir halt och jäkligt på vägarna. Jag är som Bambi på hal is, på hal is. Jag har noll fotkontroll och ramlar många gånger varje vinter. Och det har jag ju sluppit än så länge, så det är jag tacksam för. Men himlans vad vackert det är med snö.

Inga kommentarer: