söndag 29 december 2013

Med pyjamas/utan pyjamas

Idag är det en ledig söndag, vilket betyder att det är en ganska seg dag. Jag kom inte ur pyjamasen förrän efter elva nån gång. Jag har gått långpromenad med Blixten och Daniel har målat taket i hallen. I eftermiddag ska vi gå på bio, två stycken till och med! Perfekt söndagsnöje.


Jag kom i alla fall ur kattpyjamasen till slut och fick på mig jeans och en julklappströja. Det känns som mer rimliga kläder att åka in till stan i, än pyjamas. Men vad vet jag? Jag gick promenad i morse i de prickiga pyjamasbyxorna, så jag kanske inte är den som ska avgöra. Det tycker jag är en av de bästa grejerna med vinter och vinterjacka. Alla kläder döljs så mycket att ingen vet om jag bär pyjamas under. Ganska perfekt. 


(På översta bilden kan ni se glimtar av vårt enormt snygga röda kakel, original sen huset byggdes 1970). (Skoja, hatar det där kaklet och vill riva bort det så fort det går).

Inga kommentarer: