torsdag 5 december 2013

Lucka nr 5; berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

Varje gång jag går och simmar och står där framför spegeln i duschrummet (som allt som oftast är tomt, jag går bara dit på tider då andra inte är där) strikar jag alltid en pose. Typ guldmedaljvinnar-pose. För så känner jag mig i min baddräkt. Som en OS-simmare som slår allt motstånd. 


Faktum är att jag ju faktiskt slår allt motstånd i poolen för det är nästan bara pensionärer som går och motionssimmar på dagtid  i mitt badhus. Jag brukar ofta tävla med nån stackars pensionär som inte ens är medveten om det. Men det känns så himla bra att vara bäst och snabbast. Även om det inte är på OS med miljonpublik utan en förmiddag i ett badhus med några föräldralediga med barn i barnpoolen och ett gäng gubbar som sitter och fikar bredvid bassängen som enda åskådare. Det känns gött ändå. 

Det är inte lätt att känna sig snygg i baddräkt, för det är verkligen ett osexigt plagg. Alldeles kroppstajt och blöt och håret ligger slickat mot huvudet och allt smink är bortduschat. Det går liksom inte att gömma sig i en baddräkt. Men jag känner mig inte så jävla snygg heller (för det är totalt oviktigt). Jag känner mig stark. 

(Det här var lucka 5 i Emilys julkalender)