lördag 14 januari 2012

Såhär kan en fredagkväll se ut

Igår hade jag en lugn och mysig fredagkväll. Den började med att vi drack öl och planerade middagen till lördagen.
Vi gosade en massa med hundarna såklart.
Blixten fick en isbit att leka med, det tycker han är superkul. Det är väldigt lätt att underhålla honom.

Fina Wille. Det var vår sista kväll med honom, för idag ska han bli hämtad av sin husse och matte och åka hem till sig.

Sedan lagade vi mat, det måste man ju annars dör man. Paj fick det bli, med massa tomat och lök.
Jag packade upp och bläddrade igenom all min kurslitteratur som jag hämtat ut.
Pajen fick massa ost på toppen och sedan in i ugnen.
Jag var vitklädd och i en ugnslucka.
Färdig paj, gott! Den åt vi upp i ett nafs (fast inte hela, det finns bitar kvar i kylen, som kan bli lunch idag).

Sedan kollade vi på film. Två stycken. Som vi redan sett flera gånger innan. Alive och Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Två ytterst olika filmer. Men ganska bra båda två.

1 kommentar:

myaraq sa...

Låter som en mycket trevligare fredagkväll än min.

(För övrigt försökte jag lämna den här kommentaren en gång innan denna gången och eftersom det inte kom upp en sån där veriefieringstext så tryckte jag på den lilla rullstolsgubben. Det skulle jag INTE ha gjort, oh my god. Läskigaste jag någonsin har hört!)