söndag 8 januari 2012

Drive Me Crazy

Jag har, som bekant, en stor svaghet för high school-filmer. Jag älskar dem bara, det går inte att förklara.
Drive Me Crazy är en sån film som jag gillar. Den kom 1999 och jag gillade den redan då. Jag har länge haft den på VHS, men jag har ju ingen VHS-spelare, så jag har inte kunnat kolla på den. Men ikväll kollade jag på den på DVD. Och den är fortfarande lika bra!
Nicole och Chase är grannarna som inte längre kommer överens. Han är indiekid som är ihop med en ball djurrätts-tjej. Hon är populär och förtjust i skolans baskethjälte. Nicole kommer på en plan för att få basketsnyggingen, hon "låtsas" bli tillsammans med Chase. Han går med på det för att prova nåt nytt. Och för att göra djurrättaren lite avis, de har nämligen gjort slut.
Ja, ni hör ju. Himla bra scenario och jag lovar, det kommer toka till sig flera gånger innan filmen är slut. Både Nicole och Chase kommer få hjärtat krossat. Och läkt igen.







En annan bra grej med filmen är att Ali Larter är med. Jag gillade henne jättemycket för sisådär 10-11 år sedan.

Inga kommentarer: