torsdag 5 januari 2012

Laga italienskt: Lammkotletter med capresepotatis

Idag fortsatte jag på min italienska matresa och följer alltså fortfarande mitt nyårlöfte. Lammkotletter blev det idag, så himla gott. Denna maträtt är betydligt enklare än cannellonin att laga (och då är ändå cannelloni väldigt enkelt).
Det är bara att fixa fina lammkotletter, skiva upp potatis och koka den. Blanda skivade tomater och mozzarella med de kokta potatisskivorna och häll på basilika- och vitlöksolja. Sedan in i ugnen och stek/grilla kotletterna. Jag lovar, hur gott som helst!






(Kokboken jag använt är "Smaker från hela världen: Italien" från Allt om mat, som jag tror att man fick med om man köpte Expressen för ett par år sedan, så ingen lyxig kokbok direkt, men ändå väldigt god mat)

5 kommentarer:

ELINFELICIAS - en blogg om allt och ingenting sa...

låter gott :)

Tone sa...

Ser gott ut :)

Tess sa...

Oh, mums! Ser ju jättegott ut!

Mikaela sa...

Åhh det ser gott ut! Jag älskar mozzarella!

Andrea sa...

Oj, det såg riktigt gott ut :)