söndag 1 januari 2012

En liten lista om 2011

Nu är 2012 här, men jag är inte helt klar med 2011 än. Så här kommer en liten lista om det härliga året vi precis lämnat bakom oss.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Köpte en lägenhet. Och en hundvalp.

Har du några nyårslöften?
Japp. Fast egentligen vill jag inte kalla dem löften, för då blir jag så ledsen om de inte hålls. Jag vill hellre kalla dem planer eller mål. Nyårsmål. Mina inkluderar allt från att laga all mat ur en italiensk kokbok jag äger till att röra mig mer och att bli ännu lite modigare.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Inte i år heller. Det är aldrig någon som blir smäll på tjocken av mina vänner.

Vilka länder besökte du?
Inga. Tror jag. Inte ett enda.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
10 november, dagen då Blixten flyttade hem till oss.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag höll mitt nyårsmål från förra året om att bli modigare. Det har jag helt klart blivit. Även om det är svårt och läskigt ibland. Jag säger JA mer och vågar ta för mig, istället för att dra mig undan.

Största misstaget?
Vet inte riktigt. Det har varit ett ganska bra år.

Bästa köpet?
Min nya dator!! Älskar den så himla mycket! Den är en av mina bästa kompisar som jag leker med varje dag. (Och Blixten såklart, men det känns konstigt att tänka på honom som ett "köp"). Och lägenheten, ja!



Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, antagligen. Älskar mat.



Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket. Alla småsaker varje dag. Jag har blivit en ganska positiv person i år. Att bli väckt att en liten valp gör mig glad varje morgon.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Home - Edward Sharpe and The Magnetic Zeros
There Is A Light That Never Goes Out - The Smiths
Music For A Found Harmonium - Pengiun Café Orchestra


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare! Det har varit ett bra år.


Vad önskar du att du gjort mer?
Jobbat. Men det har ju tyvärr inte blivit så. Det är det enda mörkat molnet på himmelen över detta året. Att jag inte har jobbat så mycket.


Favoritprogram på TV?
Sjukt mycket! Till exempel Glee, Fringe, The Walking Dead, New Girl, 2 Broke Girls, Grey's Anatomy, Community, Game of Thrones, True Blood, How I Met Your Mother, Gossip Girl, Once Upon A Time, Bones, etc etc etc

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag fick presenter av min kille på morgonen, var med i lokaltidningen och hade kalas på kvällen med fullt av folk i lägenheten. Jag fick massvis med presenter och åt himla god tårta. Fin födelsedag, helt klart. Men det hade varit roligare om det inte låg på en tisdag.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Korta tröjor, tajta jeans med hög midja, svarta kjolar med hög midja, söta klänningar och mycket blandat. Blandat tror jag kan kan beskriva min stil ganska bra. Mycket örhängen också. Vet inte om jag hittat "min" stil än.

1 kommentar:

Beatrix sa...

vilken fin lista. jag ska också säga ja mer och inte tänka efter femtielva gånger först. :)