måndag 30 januari 2012

En lördagskväll med musslor


I lördags var jag, Daniel och Blixten hemma hos min pappa och åt middag. Min lillebror var också där. Det var musslor som stod på menyn. Så himla gott. Och lättlagat. Det kanske man inte tror om man aldrig lagat det, men det är det verkligen.
Jag åt tills jag storknade. Och sedan åt jag några musslor till. Man får ju passa på. Efter maten drack vi öl hela kvällen och pratade, pratade, pratade. Det är ofta mycket prat när man umgås med min familj. Sedan tog vi bussen hem. För efter en massa öl och mat en lördagskväll, då orkar man helt enkelt inte gå.



Skalfatet blev proppfullt och pastaskålen tom.

Lillebror. 

Suddiga Blixten. 

3 kommentarer:

Lorissa Lovebomb sa...

sv: ja visst är det väl så.

Åh vad häftigt, jag har aldrig vågat mig på att göra sådant själv :D

Fru Fantastisk sa...

Ser galet gott ut! Har hört och förstått att det ska vara superenkelt att göra. Det är väl bara att man ska passera den där mentala spärren innan man vågar sig på't.

Weronika sa...

Mmmaten såg supergod ut, trots att jag har väldigt svårt för musslor. Kanske beror på att jag bara smakat såna där burkmusslor som man får på sån där quattropizza bland annant.
Sv; ja, ägg är gott!