torsdag 5 januari 2012

Extreme Couponing

Jag är en person som älskar billiga priser. Jag älskar rea, rabattcheckar, bonuspriser och kuponger. Jag älskar fyndpriser, helt enkelt. Därför är jag ytterst förtjust i programmet Extreme Couponing (eller Rabatt till varje pris, som det heter på svenska). Det går ut på att kamerorna följer olika personer som är extrema kupongsamlare. Och sedan går de och handlar och köper varor för kanske 600 dollar, men betalar typ 50 cent för att de har så himla många kuponger. Tyvärr fungerar ju inte rabattkunpongsystemet likadant här i Sverige. Det står ju alltid "Får inte kombineras med andra erbjudanden" eller "Endast en vara per hushåll". Så är det inte i USA. Nej, nej, där kan de kombinera erbjudanden hur som haver och till och med komma ut mer 23 dollar mer på fickan än när de gick in. En kvinna använde 20 år gamla kuponger, som hennes mormor gett henne, som inte hade något utgångsdatum. Butiken var alltså tvungen att ta emot dem. Så himla bra! KvalitetsTV, jag säger då det!

Inga kommentarer: