tisdag 3 januari 2012

2011: Oktober till December

Oktober
Oktober började med att jag och Daniel for ner till Öland och hans familjs hus där för skördefest. Det var nästan sommarvarmt och jag gick runt i jeansjacka i solen och trivdes. Vi åt massa god mat och det var pumpor överallt.
Jag började läsa A Game of Thrones den här månaden (och den har jag fortfarande inte läst ut!). Jag började skriva en sminklista på bloggen och kom på att även om jag är himla förtjust i smink är jag långt ifrån en expert på ämnet. Jag gick fortfarande massor av promenader och vädret var så underbart höstigt och vackert. I oktober gjorde jag årets matupptäckt, nämligen en pastasås som jag och min kille hittade på en trött söndagskväll. Det blev så otroligt gott och denna rätt har jag lagat massa gånger till. Fyllde år gjorde jag också. Hela 25 år blev jag. Oktober slutade med att det blev Halloween och jag gick ut och svängde mina lurviga i Nyköpings uteliv och kom på att det faktiskt inte är så mycket att hänga i julgranen. Jag trivs betydligt bättre på hemmafester.








November
I november var jag verkligen i baktagen och bakade ungefär hur mycket som helst. Minipajer, muffins, cupcakes och sockerkakor. Jag bakade i väntan. För oj, så jag väntade och längtade i början på november. Och den 10:e var det dags. Då flyttade lilla Blixten hem till oss. Helt klart den bästa dagen det här året. Sedan gick resten av den här månaden åt till valpmysa och lära känna vår nya familjemedlem.








December
I december började jag med Julkalendern i bloggen. En himla rolig lista, om än lite tröttsam (det var så stora rubriker att skriva om varje dag). Jag var på julkalas med partiet i Gamla Oxelösund och åt årets första julmat. Självklart var jag klädd i rött. Den kvällen var också första gången vi lämnade bort Blixten en stund. Oj, så vi saknade honom, jag och Daniel.
En fredag i december kom våra vänner Björn och Maja och hälsade på oss och hade med sig en valp, så Blixten fick någon att busa med. Herre min påve så de sprang runt och lekte. De var otroligt söta att se. I december peppade jag mycket inför julen och snön, som dock aldrig kom. Jo, julen kom ju såklart, men inte snön. Det blev lite frostigt bara och lite snöregn, men ingen riktig snö. Och när julen kom, kom även massor av vänner som bor på andra orter hem. Så den sista tiden i december har mest bestått av att träffa dem. Och hinna med lite mellandagsreashopping. Den sista dagen i december avslutades som sig bör med en hejdundrande nyårsfest.