onsdag 25 januari 2012

När man är liten valp är det spännande med snö


Igår var vi ute massor med Blixten i snön. Han tycker det är både roligt och spännande. Och lite konstigt. Vad är allt det där vita som plötsligt ligger över hela världen? Men mest tycker han att det är roligt. Lite såhär såg det ut igår när vi var iväg på långpromenad.
Idag var jag hemma hos pappa och lånade hans filmkamera, så vi kan filma Blixten när han leker i snön. Ja, vi är supertöntiga hundägare. Men man vill ju minnas, va. Första snön och allt.

På tal om något annat, så hade jag himla tur idag. Fast min farmor hade otur. Hennes frys gick nämligen sönder. Så hon hade ingenstans att göra av en massa frysta grejer. Då ringde hon mig, så fick jag komma över och få en hela massa mat och bullar och sockerkaka. Hur bra som helst. Gratis är gott!

1 kommentar:

Dess - Drömteori sa...

Åh, vilken söt vovve :3