söndag 22 januari 2012

En lista en söndagsförmiddag

Nämn något som gjorde dig glad igår: Lunch hos mormor.
Vad gjorde du klockan 08 imorse? Sov! Det var jätteskönt.
Vad gjorde du för 15 minuter sedan? Tittade runt på Tradera. Jag försöker nämligen lära mig hur det funkar.
Det sista du sa högt? "Hej, lilla raring." När hunden kom in i köket för att titta vad jag gjorde.
Det senaste någon sa till dig? "Kan inte Blixten ligga kvar hos mig?"
Vad har du druckit idag? Kaffe. Det dricker jag just nu.
Vad var det senaste du åt? En bit choklad igår kväll.
Vad var det senaste du köpte? En drickyoghurt.


Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun. Som trä.
Vad är det för väder hos dig nu? Grått och snöblåsigt.
Godaste glassmaken?Någon typ av chokladglass. Så gott!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det är ju så himla härligt. Det vill jag tro på.
Sover du tungt? Ibland ja, ibland nej.
Drömmer du mardrömmar? Ja. Ofta. Fast inte i natt. Då drömde jag om Ryan Gosling.
Trivs du med ditt jobb? Jag har inget jobb, jag pluggar!
Favoritklädsel? Klänning egentligen, men just ju jeans. Älskar mina nya jeans.
Favoritlåt just nu? Ingen. Brukar inte lyssna så mycket på musik. När jag sitter och pluggar sätter jag dock konstigt ofta på Baby Got Back, när jag vill bli lite peppad.
Vad ser du om du tittar till höger? En hög med kurslitteratur.
Vad gör dig glad just nu? Mycket! Älskar livet just nu!
Vad ska du göra härnäst? Gå en promenad med hunden, om han vaknar någon gång.



Höger eller vänsterhänt? Högerhänt, som de flesta.
Favoritgodis? Vingummi. Som även var Roald Dahls favorit. 
Är du kittlig? Ja, mycket.
Snarkar du? Det kan hända.
Stjärntecken? Våg.
Kläder just nu? Svarta tajts och en randig tröja.
Hur många kuddar sover du med? En.
Morgon eller nattmänniska? Morgon, tror jag.
Vad är viktigast för dig? Att ha roligt och skratta.
Humör just nu? Bra!
Sommarplaner? Himla osäkert. Men helst skulle jag vilja ha ett jobb i sommar. Och sen vill jag göra massa roliga utflykter och grilla och bada i havet och dricka öl på klippor och åka till Öland.
Äckligaste insekten? Jag gillar typ ingen insekt. Men jag tolerera dem.  
Stökigt eller välstädat? Ganska stökigt ändå.
Vad längtar du mest efter just nu? Just nu längtar jag till imorgon, för då blir min kille ledig. Annars längtar jag till våren.

Listan hittade jag hos Elsa.

1 kommentar:

Lina sa...

sv: jaa, jag dör! vill ha allt! men måste spara, spara! hihi