söndag 29 januari 2012

En snöig hundgård


 Igår förmiddag ringde min mamma mig och frågade om jag ville träffas och släppa hundarna i allmänna hundgården (min mamma har ju nämligen också en hund), så att de skulle få springa lite fritt. Det vill jag ju, såklart. Så jag skyndade mig att skriva klart det sista på en inlämning till skolan. Sedan klädde jag på mig och tog Blixten under armen och gick ut. (Jag tog honom bokstavligt talat under min arm, då han kan tycka det är lite svårt att gå ner för alla trappor.) Vi mötte upp mamma och tog sikte mot hundgården. När vi kom dit såg vi att det redan var folk därinne, två stycken människor med tre stycken hundar. När vi kom in blev det hundkalas extreme. De flög runt som tokar. Men lilla Blixten tyckte det var lite läskigt och jobbigt med alla stora hundar, så han ville helst vara i min eller mammas famn. Men det var kul att han fick träffa så många hundar på en gång, det har han aldrig gjort förut.
När jag och mamma tröttnat och inte ville frysa mer gick vi till min mormor och åt semla. Det var gott.



Busiga/galna hundar. 

Min fina mamma och lilla Blixten.


Inga kommentarer: