torsdag 27 oktober 2011

Torgvantar



Härom kvällen såg jag filmen Mr. Popper's Penguins. Den var inte direkt något filmiskt mästerverk, men helt klart en söt familjefilm med gulliga pingviner. Och gulliga djur höjer ju en film ganska rejält. Men det var inte det jag ville säga. Utan, det var det här om så kallade torgvantar. Och hur förtjust jag blev i den typen av vantar när jag såg filmen. För de använder torgvantar en hel del. Tidigare har jag alltid tänkt att det säkert blir kallt när man är ute för att fingrarna inte alltid är täckta. Men det är ju inte så att jag är ute och fjällvandrar direkt. Eller jagar björn i kalla, kalla skogar. Jag behöver ju inte direkt världens varmaste vantar. Och när jag har vanlig tumvantar så måste jag ju ändå ta av mig dem i tid och otid. Som när jag ska använda mobilen eller ta upp någonting ur väskan. Av och på. Av och på. Mycket bättre med torgvantar ju. Jag tror jag ska satsa på det den här höstvintern.