söndag 9 oktober 2011

När saker krånglar till sig

Alltså, när vi var på IKEA i Kalmar förra veckan. Herregud så krångligt det blev. Jag och min sambo skulle köpa saker vi behövde till lägenheten. Bland annat ett vardagsrumsbord och en liten hylla. Vi åkte i en bil med tre andra personer plus packning. Det fanns alltså inte så mycket plats kvar i bilen. Inte så mycket plats kvar till IKEA-köp. Men IKEA har ju hemkörning, så det skulle ju inte bli några problem. Trodde vi. När vi hade betalat och gick till Transportservice så visade det sig att vi hade missförstått. De har bara utkörning inom närområdet. Inte i hela Sverige. Paniken då. När man står med ett nyinköpt vardagsrumsbord och det inte får plats i bilen. Vi provade till och med om det skulle fungera. Vi tryckte in bordet mellan framsätena och oss i baksätet. Det gick inte. Absolut inte. Och vi skulle ju åka bil i flera timmar. Efter mycket om och men och timmars väntan utanför IKEA, så var vi äntligen på väg hem. Dock utan bord, för det fick åka tillbaka över bron till Öland (där vi alltså hade tillbringat helgen) och kom till Oxelösund ett par dagar senare med min sambos morföräldrar. Puh, vilket krångel.
Är det bara jag som inte visste att IKEA inte har hemkörning överallt? Jag var helt säker på att så var fallet, men jag hade ju tydligen fattat fel.

Inga kommentarer: