lördag 22 oktober 2011

Lammgryta utan lamm

Igår var det fredag och då måste man ju äta någon god fredagsmat. Jag hittade lite högrev i kylen (som min kille handlat på en av sina ensamshoppingturer, då kan han komma hem med precis vad som helst). Högrev är ju godast att koka så jag tänkte att en god gryta passar väl bra en fredagkväll. Jag gjorde den här grytan, men bytte alltså ut lammet mot högrev. Och det funkade himla bra.
Först, hacka lök:

Kryddor och tomater (peppar, salt, timjan, hela tomater, lagerblad och saffran):
Kött:
Koka i hönsbuljong:

Ris och ärtor:
I med riset:
Klart! Så himla gott:

Eftersom det ska koka så länge (jag kokade betydligt längre än det står i receptet) så tar det ganska lång tid att göra, men annars är det väldigt enkelt.

1 kommentar:

www.alexandrastyle.se sa...

MUMS!

Jag och min bror fyller på samma dag, trots fyra års skillnad, jag måste varit väldigt planerad =)))

www.alexandrastyle.se