torsdag 6 oktober 2011

Mary and Max




Jag är så himla glad över att jag har en massa TV-kanaler inklusive filmkanaler. Det gör att jag får chansen att se en massa bra film. Vissa filmer som jag aldrig skulle sett annars. Vissa filmer som jag aldrig hört talas om. Och andra filmer som jag har tänkt att se i flera år, men aldrig kommit till skott. Mary and Max är en sådan film. Den kom 2009 och jag har läst flera recensioner som höjer den här filmen till skyarna. Och de hade rätt. Mary and Max var hur fin som helst. Den börjar med att en åttaårig flicka från Australien hittar en brevvän i en medelålders man från New York. De öppnar upp världen för varandra och fortsätter att vara brevvänner i tio-tals år.

1 kommentar:

Anonym sa...

har precis lånat denna av en vän som ramlade över den på nån film-outlet. har rätt stora förhoppningar. :)