onsdag 19 oktober 2011

8. What's your favourite daytime look?

Den är väldigt enkel. Och jag har kört med samma så länge att jag kan säga att den sitter helt perfekt. Jag kan sminka en perfekt "vanlig dag"-look på några minuter. Foundation, concealer (om det behövs), puder, rouge och mascara. Ibland tokar jag till det med eyeliner, ögonskugga eller någon läppfärg, men det är inte särskilt ofta på dagtid. Ofta tycker jag enkelt är bäst bara. Och enkelt blir ofta snyggast, eftersom jag är långt ifrån någon form av sminkgud. Skulle jag vara stensäker på eyelinern skulle jag säkert bära det oftare. Men som det är ju ska jag ha en himla tur om strecken blir perfekt raka direkt. Och då skippar jag det hellre. Jag är ju fin utan.

1 kommentar:

Johanna sa...

Ofta är det enkla det snyggaste, jag har också oftast enkel make :) tack för din kommentar, visst är stjärnor så snyggt! Fast jag tycker stora kan bli för mycket så jag gillar mer de lite mindre :)