torsdag 27 oktober 2011

14. Favourite Youtube guru(s)

Jag älskar att kolla på sminkvideos på YouTube. Det är så härligt på något sätt. Speciellt gillar jag tutorials. Att se någon börja med ett helt osminkat ansikte och måla det och ändra det på tusen olika sätt är fascinerande. Nästan lugnande. Dock tittar jag inte lika mycket nu som för kanske två år sedan, så jag är kanske lite efter. Vet kanske inte riktigt vem som är det hetaste just nu.

Men dessa är mina favoriter:

Petrilude - Kille som jag tycker är allra bäst på Halloween-typ av skräcksminkning, det vill säga den typ av make up man kan få se i en skräckfilm. Dock gör han "vanliga" sminkningar också.

Jjacks48 - Himla söt tjej som tidigare gjorde mycket blandade videos (allt från att kämpa med övervikt till knäppa musikvideor) men nu riktat in sig mer och mer mot bara make up.

Xsparkage - Ung tjej som byter hårfärg som andra byter trosor. Färgglad och himla duktig.

Panacea81 - Engelska som har underbar dialekt och är så bra på make up att hon nu har ett eget sminkmärke.

Inga kommentarer: