söndag 16 oktober 2011

5. Favourite lipstick, lip gloss and lip liner?

Flame Tree från Max Factor ("vanligt" läppstift), Amber från Max Factor (Sheer Gloss Balm), Culture Clash från MAC (Lipglass) och Pamplemousse från Lancome (Juicy Tube):

Flame Tree, Amber, Culture Clash, Pamplemousse:

Jag letar nog fortfarande efter det perfekta läppstiftet. Alltid på jakt efter den perfekta färgen. Den perfekta röda och den perfekta rosa. Som får mina läppar att se naturliga ut istället för målade. Läppstift/glans är det roligaste sminket som finns att köpa enligt mig. Så många färger och former och typer. Så lätt att måla dit och se annorlunda ut. Så lätt ha med mig i väskan och måla dit när jag är ute någonstans.
Det här är mina favoriter. Hela fyra stycken och inte en enda liner. För det är inget som jag använder. Har aldrig gjort. Men läppstift gillar jag. Och glans.

2 kommentarer:

felicia sa...

Jag håller helt med! Läppstift kan man aldrig få för många av. Min favoritnyans är klassiska "gabrielle" från chanel. dyrt, men ack så prisvärt!

Carro sa...

jag borde börja våga använda färg på läpparna, det är ju så snyggt! Man är bara inte van vid att se sig själv i det!