lördag 8 oktober 2011

Americana Classic Vintage Warehouse


Vissa vad? Det har öppnat en ny butik i Oxelösund. Och detta händer inte ofta, vill jag lova. Jag blev så himla glad när jag hörde om detta, för det är en butik som säljer vintage-kläder! Som jag förstod det så hade de redan sitt lager (till internetbutiken) här i staden, så de bestämde sig för att öppna en fysisk butik här också. Så himla bra! Jag gick lös på alla rutiga skjortor (det är på grund av hösten, jag är verkligen inne i en skjortperiod just nu), men det jag helst ville hitta var ett par balla boots. Det gjorde jag dock inte, men jag kommer helt klart komma tillbaka dit. Det fanns alltså mest (bara?) amerikanska kläder och cheerleading-dräkterna var helt klart det ballaste.
Butiken är bara öppen på lördagar och definitivt värt ett besök.

1 kommentar:

Gina Americana sa...

Thanks so much for the shout-out on your blog! You're most welcome to our warehouse store or our shop in Stockholm anytime.