lördag 15 oktober 2011

4. Do you like wearing foundation? If so, what's your color and favourite?

Ja! Det gör jag faktiskt. Det är ganska nytt för mig, har bara använt foundation i kanske två år eller nåt, men jag gillar det. Tidigare har jag använt bara puder eller ingenting alls, men nu gillar jag foundation. Främst för att det går så lätt och fort att fuska till mig perfekt hy. Jag har använt Dream Matte Mousse Foundation i färgen Ivory från Maybelline och den har jag verkligen gillat. Min hy blev verkligen matt och den höll bra. Dock var den ganska uttorkande och då jag redan är väldigt torr i ansiktet så fungerade det inte jättebra. Men som sagt jag gillade hur matt den var. Nu använder jag Xperience Weightless Foundation i Light Ivory (ja, jag har väldigt ljus hy) från Max Factor istället. Den köpte jag nu i veckan och har alltså inte använt så länge, men jag tror att jag gillar den bättre än Dream Matte Moussen, även fast den är lite glansigare och inte så matt. Den är lättare att applicera jämt och tunt. Jag tycker inte att jag behöver särskilt mycket foundation, så bara ett tunt lager passar mig bra. Jag vill mest jämna ut min hudton och minska rodnader som lätt kan uppstå.

Inga kommentarer: