tisdag 18 oktober 2011

7. Favourite eye shadow color

Alltså, jag är ju ganska sparsam med ögonskugga. Jag använder det ganska så sällan. Och nästan aldrig på en vardag, utan endast om jag ska på kalas av något slag. Dock vet jag inte riktigt varför. Jag tycker det är fint med ögonskugga. Både på mig själv och på andra. Jag tror bara att jag är ovan. När jag använder ögonskugga känner jag verkligen att jag har smink på mig. Jag känner mig sminkad. Uppklädd. Som om jag ska på fest. Därför är jag nog inte bekväm att bära det dagtid. Vardagstid.
Eftersom jag är lite försiktig med skugga är det ju inte så konstigt att de färger jag gillar (läs: använder!) är ganska försiktiga. För att inte säga mesiga. Men jag tycker de är himla fina. Jag har en skuggkvartett som kommer från Isadora och heter Pearl. Den består alltså av fyra färger. En vit, en guldig, en silver och en mörk, rökig silver. Ganska enkelt kvartett, men bra för att jag kan blanda färger friskt. Och det brukar bli ganska fint. Min nästa favoritskugga är Muffin från Make Up Store. Det är en fin champagne-beige skugga, som passar vid ungefär alla tillfällen.



4 kommentarer:

Hanna sa...

Tack så mycket :)

Jennilie sa...

Sv: Ja eller hur, tack :)

Anonym sa...

färgerna ser riktigt fina ut!

www.reemajohnson.blogg.se

Jaro sa...

Snyggt! :D xx